НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС
„ КІРОВОГРАДСЬКИЙ КОЛЕГІУМ –
спеціалізований загальноосвітній навчальний заклад –
І-ІІІ ступенів –
дошкільний навчальний заклад –
центр естетичного виховання”
Кіровоградської міської ради
Кіровоградської області.
“Magic
Toy Shop”
(Puppet
Show)
Cценарій
позашкільного заходу
з англійської мови
для 2х класів
вчителя Красової О.Г.
Characters:
Mary Poppins,
Jane,
Michael,
A doll.
A teddy-bear,
A clown,
Tom (a cat),
Jerry (a mouse),
Bunny (a rabbit),
A robot,
A monkey,
A Negro boy,
A monster.
( Екран на сцені опущено. Лунає музика. Під сцену з казковою
парасолькою виходить Мері Поппінс. Танцює невеличкий танок.)
Мері: - Good morning,
little children! Good morning, teachers and parents! Do you know who I am?
Голос із залу: - Mary Poppins.
Мері: - How clever
you are! I’m Mary, Mary Poppins. I’m a nurse. I like children very much! When
parents have problems with their children I come to their house and help them.
Now I live in the house of Michael and Jane. They are good children. Meet them.
(Лунає музика. З’являються Майкл і Джейн. Майкл тримає
в руках кошик з іграшками. Підходять до Мері.)
Мері: - Good morning, Jane! Good morning, Michael!
Діти: - Good
morning, Mary! Nice to see you!
Мері: - Nice to see
you, too! How are you today, my dearest?
Майкл: - So-so, Mary.
Мері: - Why? What’s
happened? Why are you so sad?
Джейн: - We were playing in our room…
Майкл: - We like playing…
Джейн: - Look at our toys. This is my favourite doll and
my teddy-bear…
( Витягає з кошика іграшки по черзі і показує Мері.)
Майкл: - My favourite
robot and my monster…
Джейн: - I like a monkey and a Negro boy, too.
Майкл: - This is a funny clown…
(Діти засмучено
опускають голови.)
Мері: - But why are
you so unhappy?
Майкл: - You know, Mary, toys are toys. They
are not friends.
Джейн: - Dear Mary!
I have a dream… that one day … all my toys will be alive. They will smile, run,
jump, roar and play with me.
Майкл: - But it’s a dream.
(Діти засмучено
опускають голови.)
Мері: - My dear little ones! I
understand you. I have got a lot of friends. It’s great to have friends! Don’t
be so upset! I will help you. Today I invite you to a Magic Shop where you will
meet your friends. Let’s go there.
Діти: - Really?
Thank you, Mary.
( Мері робить рухи
розкритою парасолькою. Лунають чарівні звуки. Піднімається екран. На сцені - іграшки,
які завмерли в цікавих позах.)
Джейн: - Oh, my God! Michael,
look, these are my favourite toys! They are so big!
Майкл: - Mary! You’re a magician!
Мері: - Michael,
Jane! Let’s go there and bring them back to life.
Діти: - Hurray!!! (обіймають один одного
від радощів)
(Мері з дітьми підтюпцем піднімаються на сцену)
Мері: - Jane, go and
touch your doll and your teddy-bear.
(Джейн торкається
іграшок рукою. В цей час Мері робить рухи розкритою парасолькою. Лунають чарівні звуки. Лялька і
Ведмедик оживають.)
(Танок Ляльки та Ведмедика)
Лялька: - Are you
happy, Jane? We can dance and play with you.
Ведмедик:
- Now we ‘re real friends.
Джейн: - I am very
happy! Take your seats, my friends.
(Джейн показує Ляльці та Ведмедику їхні місця під
сценою. Іграшки сходять вниз і сідають на стільці.)
Мері: - Michael, this
is your turn.
(Майкл торкається Клоуна рукою. В цей час Мері робить рухи розкритою
парасолькою. Лунають чарівні звуки. Клоун оживає.)
Клоун: - I am a jolly
little clown!
Yah, yaw, yah!
I can smile and I can frown!
Yah, yaw, yah!
I can drop my jaw far down!
Yah, yaw, yah!
Can you be a little clown?
Yah, yaw, yah!
Can you smile and can you frown?
Yah, yaw, yah!
Can you drop your jaw far down?
Yah, yaw, yah!
Майкл: - Hi, Jack!
Клоун: - Hi, Michael! Let’s play.
Майкл: - OK.
(Під веселу музику Майкл грає з Клоуном в мячик.)
Майкл: - Now take your seat, Jack.
(Показує куди клоуну треба сісти.)
Мері: - Jane , this is
your turn.
Джейн: - Thank you, Mary.
(Джейн
торкається Тома і Джері. В цей час Мері робить рухи розкритою парасолькою. Лунають чарівні звуки. Том і
Джері оживають. Том починає бігати за Джері серед завмерлих іграшок. Джері пищить.
Том мявчить.)
Том: - Little mouse, little mouse!
Where is your house?
Джері: - I’m
a poor mouse,
I have no house.
Том: -
Little mouse, little mouse!
Come to my house.
Джері: -
Little cat, little cat,
I can’t do that.
You can eat me!
(Джері ховається за спину Мері
Поппінс.)
Джейн: - Mary, Mary, help him, please.
Мері: (звертається до Тома і Джері) –
Stop running and crying! Now you are friends!
(Іграшки обіймаються)
Мері: - Now take your seats.
(Том і Джері прямують до своїх місць.)
Мері: - Michael, I think that Negro boy and a
monkey want to show you something… Come to them.
(Майкл торкається Мавпочки і Чорношкірого
хлопчика. В цей час Мері
робить рухи розкритою парасолькою. Лунають чарівні звуки. Іграшки
оживають. )
(Танок «Чунга-чанга» у виконанні
Мавпочки та Хлопчика).
Мавпочка: - I’m a monkey.
Хлопчик:
- I’m a Negro boy.
Разом: - We are your friends.
Майкл: - I’m happy to be your friend!
Мері: - Now take your
seats.
(Майкл супроводжує
іграшки
на їхні місця під сценою.)
Джейн: - Mary, Mary, may I touch this
Robot?
Мері: - Of course, Jane. Do it, please.
(Джейн торкається Робота. В цей час Мері робить рухи розкритою
парасолькою. Лунають чарівні звуки. Робот оживає.)
Робот: - Hello! My name is Willie.
I’m a Robot.
One, two, three.
I can clap.
Look at me.
I can sit,
Stand at once.
I’m sorry,
I can’t dance.
(Робот починає плакати.)
Джейн: - Why do you cry, Willie?
Робот: -
I can’t dance.
Джейн: - Michael, let’s help Robot.
Let’s dance together.
(Під пісню «Хокі-покі» діти втрьох
виконують танцювальні рухи).
Робот: -
Thank you, Michael and Jane.
Джейн , Майкл:
- You are welcome.
Мері: - Now, Robot, take your seat.
(Робот проходить на своє місце під
сценою)
Майкл: - Dear Mary, I see my favourite little
Bunny.
Мері: - I know , Michael. Go to your lovely Bunny.
(Майкл торкається кролика. В цей час Мері робить рухи розкритою
парасолькою. Лунають чарівні звуки. Іграшка оживає. )
Кролик: (вибігає вперед) – Oh, hello!
My name is
Bunny.
I’m so funny!
I jump here and there.
I play everywhere.
Майкл: ( підходить тихенько) – Nice to see you, Bunny!
Кролик: - Oh, nice to see you, Michael!
(Під романтичну музику Майкл
схиляється на коліно і пропонує Кролику червоне серце в знак великого почуття.
Кролик приймає подарунок і крокує на своє місце під сценою).
Мері: - My dear children! Touch your toy
monster and bring him back to life.
(Діти торкаються монстра. В цей час Мері робить рухи розкритою
парасолькою. Лунають чарівні звуки. Іграшка оживає. )
( Лунає жахливий сміх. Це сміється
Монстр. Він виявляється злим і жорстоким. Він наближається і лякає дітей.)
Джейн: - Mary,
Mary, do something!
Майкл: - Help! Help!
(Діти ховаються за Мері)
Монстр: - I’m
an ugly Monster! I don’t like children! Aha!!!! Jane and Michael!!!!
Мері: (до монстра) – Stop! And remember you are kind and good! You are
not an ugly Monster. You are a Magician now.
(Лунають чарівні звуки. Монстр знімає
страшну маску, віддає її Мері та посміхається дітям.)
Монстр: - Jane
, Michael! You are my
friends!
Мері: (до монстра) – Oh, yes. Now
it is much better.
(Чарівник залишається поруч)
Мері: (до
дітей) - Jane , Michael! Are you happy now? Your toys are your friends.
Look! Here they are.
Джейн: - Mary,
I have got a lot of friends!!!!
Майкл: - Thank you. I am very happy!
Всі ляльки із залу: - And we ‘re happy, too.
Мері: -
Come to us, our friends and let’s sing a song together.
(Майкл і Чарівник стають з двох сторін
від сходинок і допомагають іграшкам піднятися на сцену.)
Лунає фінальна пісня “The more we get together”.
---------------------------------------------------------------------------------------
НВК
«Кіровоградський колегіум»
Методичне
об’єднання вчителів англійської мови
Сценарій
позакласного заходу
для
учнів 10-11 класів
UKRAINE HAS TALENT
Тема: «Україна
має талант»
Цілі:
навчальні:
- розвиток мовленнєвих навичок та вмінь;
-
удосконалення артикуляційних навичок;
-
розвиток уміння вести діалоги та полілоги;
освітні:
-
прилучення учнів до культури рідної країни та країни, мова якої вивчається;
-
розширення філологічного кругозору;
розвиваючі:
-
розвивати мовленнєву реакцію учнів;
-
розвивати естетичне сприймання дійсності;
-
розвивати культуру спілкування;
-
розвивати творчість учнів;
виховні:
-
прищеплювати любов до мови, яка вивчається, та
зацікавленість в її вивченні;
-
виховувати почуття патріотизму та гордості за
батьківщину;
-
виховувати взаємоповагу та бажання взаємодопомоги;
-
виховувати самостійність.
Two comperes
appear in the assembly hall
Screen-video
Compere
I: Sweet Ukraine, I
can’t explain, how very much you mean to me.
Azure
sky, golden grain, you’re everything I dreamed that you would be.
Compere
II: I feel the force
of heaven in the faces of the men,
And the power of the women in the wind,
The promise of tomorrow in the student and the child,
Like the heroes of the past, we’ll rise again!
Compere
I: For I hear the
voice of Lesya, of Shevchenko and Ivan,
I feel the roar of history in the air.
The thrill of independence and the Trident call me
home.
There is nowhere in this world that’s half as fair!
Compere
II: Sweet Ukraine, may
freedom reign,
While the rivers run into the sea.
Through joy and pain, my sweet Ukraine,
You’ll be everything you dreamed you’ll be!
Compere
I: Azure sky, golden
grain.
Ukraine,
you are love to me!
Screen-video
Compere II: Dear ladies and gentlemen! We are happy to greet you
at our gala-show “Ukraine Has Talent” that will be conducted by a beautiful and
elegant girl Valeria…
Compere I: And a real gentleman who is good at compliments – Vlad.
Compere II: Today the most gifted of the most gifted students will
display their talents to you, dear audience!
Compere I: And just now you will enjoy listening to a romantic
waltz melody and watching a fabulous dance! Greet our brilliant dancer Ruslan
Hitya and his charming partner Alina Ivanets
Screen-video
Waltz
Compere II: It was amazing,
wasn’t it? I wish I could dance! And what’s your greatest wish?
Compere I: I wish I had wings and could fly. That’s particularly
why I like Lina Kostenko’s poem “Wings” so very much.
Compere II: Oh, Lina Kostenko is one of the brightest
representatives of modern Ukrainian poetry. Her verses are absolutely wonderful
and meaningful. I know that you are keen on reciting poems. What is more you do
it well. Can you recite for our guests?
Compere I: Well, if you ask…
Screen-video
Poem “Wings” by Lina Kostenko
Compere II: It was very touching, thank you.
Compere I: 1. It’s my pleasure. We all know that Ukraine is rich
in talented singers. Today we are lucky to have a special guest star Karina
Chentsova with her song “Bust the Window”.
Screen-video
Song “Bust the Window”
Compere II: Wasn’t it majestic?
Compere I: I lack words to express my feelings. But we still
have a lot of brilliant performers in store. Now we invite our audience into
the world of emotional and breathtaking dancing.
Compere II: Enjoy a Rumba
dance and greet Daria Misko and Alex Puzanov!
Screen-video
Rumba
Compere I: “The poetry of Earth is never dead” once said John
Keats, the famous British author.
Compere II: Britain has
produced a great number of talented poets whose works are well-known all over
the world. Meet Julia Hrinchenko with the poem “Red, Red Rose” by Robert Burns.
Screen-video
Poem “Red Red Rose” by Robert Burns
Compere I: As you see, Ukrainian people strictly follow the
words of Taras Shevchenko who said “ Learn from the foreigners yet do not
reject your own”
Compere II: The students
of the 11th D form are ready to prove it with their dramatizing of
the American song “Red River Valley”
Screen-video
Dramatizing of the song “Red River Valley”
Compere II: Did you see
that beautiful girl behind the curtains? I couldn’t take my eyes off her.
Compere I: She’s not only
pretty but sings well, too. In a few seconds you’ll see her on our stage. Alina
Borshchenko with the song “Shake it Off” is here!
Screen-video
Song “Shake It Off”
Compere II: Absolutely magnificent,
wasn’t it? Do we have any other talented performers to bring joy to our
audience?
Compere I: Sure we do. I think it’s high time to invite a
couple of great vibrant dancers Dasha Misko and Maksim Shemet and marvel at
their Tango.
Screen-video
Tango
Compere II: What does the
future of our country depend on, I wonder. How do you think, Valeria?
Compere I: I think it
depends on young people and children.
Compere II: I completely
agree with you. Let us greet Kate Petrova and Tetiana Khmelenko with their song
“We are the world, we are the children”.
Screen-video
Song “We Are the World, We Are the Children”
Compere I: What wonderful
and gifted people live in our country.
Compere II: But unfortunately Ukraine is living through a
very difficult period nowadays.
Compere I: You are right. The struggle for peace and
freedom is shown in the next performance.
Compere II: . Meet Vlada
Nosko and Liana Karapetian with their inspiring composition.
Screen-video
Free callisthenics
Compere I: The girls have
shown to us that we should never give up.
Compere II: We must
firmly believe that in the nearest future our country will overcome everything
and will become a rich and prosperous European country.
Compere I: Let us pray
for Ukraine!
Screen-video
Song “Prayer” performed by all the participants of the
concert. Two boys raise a little girl dressed in a national costume symbolizing
the rise of Ukraine.
Compere II: Let us all love our country and believe that soon it
will be peaceful, rich and independent! Thank you for your attention!
------------------------------------------------------------------------------------------
" Britain is the country of wonders "
(сценарій країнознавчого шоу)
Teacher: Today we are going to take you on a wonderful
journey through the whole country from Scotland
and Northern Ireland (значки на карту) to England and Wales ( значки). We shall decorate
our map with bright pictures of famous people, places and sights and you’ll see
that this country is full of wonders!
Welcome to Great Britain – the country of
wonders!
( Музыка. Выход охранников, которые открывают кулисы. Выходят двое ведущих)
P1: - Would you like to
travel?
P2: - Oh, yes! I’d
like to go to the United
Kingdom .
P1: - What do you know
about the UK ?
P2: - I know that it
is a monarchy and the Queen is the head of the country.
P1: - You’re right.
The Royal Family plays a very important role in the country. At present the
British royal family is headed by the Queen Elizabeth II. ( значок)
( На экране несколько фотографий
королевы… )
P2: - Oh, she is so
smart! Do you know anything about her family?
P1: - The current
British royal family, while referred to as the House of Windsor is the latest
part of a line of royal monarchs going back over a thousand years.
Queen Elizabeth II is a daughter of the King George V.
( На
экране портрет Георга V,
затем – принца Филипа) .
P2: - Who is the man?
P1: - Prince Philip. The
Duke of Edinburgh is a husband of Queen Elizabeth.
( На экране портрет принца Чарлза с Камилой).
P2: - I know that man. It’s Prince Charles .
P1: - Yes, this is the
Prince of Wales, the first son of Queen Elizabeth and Prince Philip and heir to
the throne.
P2: - And who is the
woman next to him?
P1: - Camilla. She is
the Duchess of Cornwall, a wife of Prince Charles.
( На экране портрет Уильяма с Кейт)
P2: - I like that young
man! He looks like Prince.
P1: - Sure. He is Prince William,
a son of Prince Charles and Lady Diana, the second in line to the throne. And
this is his wife Kate Middleton.
( На
экране портрет всей королевской семьи).
P2: - Is this the second
Prince?
P1: - Yes, Prince
Harry is the second son of Prince Charles and the late lady Diana, the third to
the throne. Elizabeth II has two more sons Andrew, the Duke of York and Edward,
the Earl of Essex. The restore nephews, nieces and cousins.
P2: - Oh, such a big
family! They are so elegant. It’s great to be a member of a Royal family! I
like Prince Harry! It seems to me he isn’t married. Do you think I have a
chance?
P1: - Stop talking nonsense!
Let’s talk about serious things. What are you going to do after finishing
school?
P2: - I’ll enter the
university.
P1: - What university?
P2: - I don’t know
yet.
P1: - Do you want to
study at the best university of the world?
P2: - Of course! And what
university is it?
P1: - It’s Oxford . Oxford is the oldest university. The first of
its colleges was founded in 1249. The university now has 35 colleges and about
13000 students. Oxford
is famous for its first-class education. Let’s watch a short film about Oxford (
значок).
(На экране видеофильм об Оксфорде)
P2: - It’s fantastic! I want to study there. I want to wear
such a beautiful uniform.
P1: - Do you want to see what they do in those
beautiful buildings?
P2: - Yes, it’s so
interesting!
( На сцене студенты в униформе Оксфорда дают клятву, а
затем поют «Гаудеамус»)
P1: - Everything is so
serious! Do they have free time? How do they spend it?
P2: - They go excursions. For
example, to Stonehenge .
P1: - Stonehenge ?
P2: - Have you ever heard
about Stonehenge ?
P1: - Never! What is it?
(На
экране фотографии Стоунхенджа)
P2: - Stonehenge
is one of the most famous prehistoric places in the world. The ancient circle
of stones stands in Southwest England . It
measures 80 meters
across and made with massive blocks of stone up to four meters high. It was
built by Druids, members of an order of priests. Why it was built is a mystery (значок).
P1: - It’s very
curious, but not funny. Do they go in for music?
P2: - Music? Have you ever heard
about such group as “The Beatles”?
P1: - Oh, yes. It’s a
favourite group of my father. I know that 4 boys from Liverpool
organized the band which was very popular in 70th. I even know their
names: John Lennon, Paul McCartney, George Harrison and Ringo Star. All were
crazy about them! (Значок)
(На
экране фотографии «Битлз»)
P2: - You are right.
Their music has influenced not only minds, hearts and souls of people, but
politics, economy, morality and culture of mankind. Their songs were poetic and
progressive, about love and friendship… “The Beatles” has become the part of
music history and culture. But they are still popular today! Let’s listen to
one of their songs.
(Звучит песня из репертуара «Битлз» в исполнении уч-ся)
P1: - It is so romantic! Thank
you very much! You are unbelievable!
(Ведущие
покидают сцену, под музыку выходит вторая пара ведущих.)
(На
экране пейзажи Шотландии – слайд-шоу)
(Значок)
P3:- Scotland is a country in
the north of Great Britain .
It’s a part of the United
Kingdom . It’s divided into 3 natural
regions: Uplands, Lowlands and Highlands . A lot of places in Scotland are a natural paradise, still untouched by
man…
P4: - It is really so.
The beauty of this country was sung by the famous poet Robert Burns. (Значок)
(На
экране портрет Р.Бернса)
He was born in Scotland
in 1759 in
a family of a Scottish farmer. He began to write poems when he was 15! He sang
of the woods, fields and wonderful valleys of his native land. The most popular
poem of him is “My Heart’s in the Highland ”.
(Под музыку на фоне слайдов ученик читает
стихотворение «Мое сердце в Шотландии» Р.Бернса).
P3: - Scotland
has a rich tradition of music, song and dance. They have a party which is
called Ceilidk (Kay-lay). It involves Scottish Country Dancing, which is
enjoyed by large number of people and can be as formal or informal as people
wish to make it (значок).
P4: - There is also the
more formal Highland Dancing which is often undertaken competitively at Highland
Games.
P3: - But our students
prepared informal Scottish Country Dance. Let’s enjoy it!
(Ученики исполняют шотландский танец) (значок)
(Звучит
музыка. На экране замки Уэльса. Выходит новый ведущий.)
P5: -
Wales is often called
the “Land of Castles ”, and it is rightly so, as it is
home of some finest examples of medieval castle construction. (Значок)
The castles of Wales
survive today in a variety of conditions, ranging from completely ruined to
castles that still serve as homes for their owners. Some castles are famous for
their owners, others attract a lot of tourists because they have their ghosts.
Let’s start Ghost hunting
in one of the castles. (значок)
(Ученики исполняют танец
привидений)
(Звучит музыка. Под слайды с изображением пейзажей
Ирландии на сцене появляется новый ведущий) (значок)
P6: - Ireland
is a small country but a lot of people know about it, because it’s a beautiful
land with fine lakes, tall mountains and attractive beaches…..
It has even mysterious places ,
for example, The Road of Giants. The Irish people call this place The Giant’s
Causeway. (значок)
(На экране фотографии Мостовой Гигантов)
There are a lot of theories on how it had been formed. Some people
believe that it was done by Martians, others think it was created by giants.
Listen to the legend of the Giant’s Causeway :
(На экране фотографии гигантов)
P7: - Fionn Mc Cool, an Irish Giant, built the causeway to walk to Scotland
to fight his Scottish counterpart Benandonner. Fionn’s wife dressed her husband
like a baby. They spent many nights creating a costume and a bed. When
Benandonner came to Fionn’s house, Fionn’s wife told that Fionn was out and the
opponent would have to wait for him to return. Then she showed him her “baby”.
Benandonner was terrified at the thought how huge Fionn would be. As quick as
it was possible Benandonner ran back to Scotland
threwing stones from the causeway into the waters below.
P6: - Ireland is a country of talented
people. It’s rich and strong in music. The Irish people like to sing, to make
music and , of course, to dance. Tourists come from all over the world to watch
magnificent Irish dances. Let’s see how they do it and enjoy it.
( На экране клип “The Lord of the Dance”. Под
конец клипа все участники выходят на
сцену и тоже танцуют. )
Все
ведущие выходят вперед: - Thank you for your
attention!
Our show is over.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
НВК
«Кіровоградський колегіум»
“Donald Duck Has Lost His Way”
в дошкільному відділенні
вчителя англійської мови
Красової Олени Гаріївни
Тема: «Дональд Дак загубився»
(розвага для дітей 5-6 ти років)
Цілі:
навчальні:
- розвиток мовленнєвих навичок та вмінь;
-
удосконалення
артикуляційних навичок;
-
розвиток
уміння вести діалоги;
освітні:
-
прилучення
учнів до культури рідної країни та країни, мова якої вивчається;
-
розширення
філологічного кругозору;
розвиваючі:
-
розвивати
мовленнєву реакцію учнів;
-
розвивати
естетичне сприймання дійсності;
-
розвивати
культуру спілкування;
-
розвивати
творчість учнів;
виховні:
-
прищеплювати
любов до мови, яка вивчається, та
зацікавленість в її
вивченні;
-
виховувати
співчуття до проблем інших та бажання прийти на допомогу.
Обладнання: магнітофон, аудіозаписи пісень «Танок
маленьких каченят» та “If you’re happy”, костюми персонажів, призи для
учасників, торба з іграшками, картки з кольорами.
Хід заходу
(Під музику пісні « Танок маленьких каченят» в аудиторію підтанцьовуючи забігає
Дональд Дак)
(Танець Дональда.)
Дональд: - Hello! My
name is Donald Duck.
Діти, це Дісней Ленд, чи не так?
Вчитель: - No, it is
not. Дональде, ти що заблукав?
Навіщо тобі Дісней Ленд? Це ж далеко, в Америці.
Дональд: (плаче) – Disney Land is my home. Там живуть мої друзі : Чіп і Дейл,
Вуді Вуд Пеккер, Чіллі Віллі, Чорний плащ, собаки Дaлматинці… (плаче знову)
Вчитель: - Oh, poor
Donald! Don’t worry! ( усажує
Дональда на стілець) Sit down here. Не хвилюйся, ми
щось придумаємо. Чи
не так, діти?
Діти: - Так,
звичайно.
Вчитель: - Let’s help him. O’key?
Діти: - Yes, ok.
Вчитель: - Тільки но
за дверима я бачила цікавих казкових персонажів. Впевнена, вони нам допоможуть.
Давайте їх запросимо.
Діти: - Так.
Вчитель: - Now repeat after me: one, two, three.
Діти: - Оne, two, three.
( Лунає
весела дитяча мелодія, під яку з’являються
гості – Мері Поппінс, Фея, місіс Абетка,
Бетмен, Міккі Маус, Том та Джері.)
Мері: - One,
two, three.
I
like to play.
My
name is…..
Діти: - Mary…
Мері: - It’s
OK!
Фея: - Hello! My
name is Lileya.
Ну, хто я? Казкова……
Діти: - ….фея.
Місіс Абетка: - I like English! Всім привіт!
My name is Missis
Alpha…..
Діти: -…..bet.
Міккі Маус: - I
have a little house.
My name is Miki …….
Діти: - ……Mouse.
Том і Джері ( показуючи один на одного): -
Cat and Mouse
We are merry!
He is Tom.
And he is …….
Діти: - ……Jerry.
Бетмен: -
Завжди лечу допомогти
І
ворогів перемогти.
( показує картки) Це - “bat”, це – “man”.
А я це -………
Діти: - …… batman.
Вчитель: - Dear guests! У нас така
біда! Donald Duck has lost his way. Він заблукав і не може повернутися в свій Дісней Ленд.
Дональд: - Help
me, please!!!!
Гості: - No problem!
Фея: - Якщо
діти виконають всі наші завдання, зможуть відповісти на всі наші питання, то…
Бетмен: - ….. то я перенесу його в казковий Дісней
Ленд!
Дональд: - Hoorey! Hoorey!( плескає в долоні)
Сhildren,
help me!
Вчитель: - Let’s
start.
Мери: - Look! This
is my magic bag! B цьому
мішечку багато іграшок. Давайте спробуєм відгадати що там і назвати іграшки англійською мовою.
( Діти по
черзі засовують руку в мішечок, намацують іграшку та кажуть її англійську
назву. Ті, хто відгадав і назвав правильно, отримують приз).
Мери: - Thank you. Молодці!
Місіс Абетка: - I
am Missis Alphabet. А чи
знаєте ви англійську абетку? Хто може мені розповісти?
Дітина 1: (розповідає)
Дітина 2: (розповідає)
Дітина 3: (розповідає)……..
( Ті, хто
впорався, отримують призи)
Місіс Абетка: -
Thank you. How clever you are!
Ви бачите,
що кожна літера має свій колір. А чи пам’ятаєте назви кольорів ви?
(Діти
називають кольори літер на англійській мові та отримують призи за правильні
відповіді).
Місіс Абетка: - Thank you. Молодці! Я дуже задоволена!
Міккі Маус: - I like poems. Моє завдання – розповісти
англійський віршик.
Дітина 1: (розповідає)
Дітина 2: (розповідає)
Дітина 3: (розповідає)……..
( Ті, хто впорався,
отримують призи)
Міккі Маус: - Thank you. I like it.
Фея: - А ось і моя черга. Ви любите
співати? Let’s sing songs. Хто хоче допомогти Дональду та заспівати пісню?
Дональд: - Help
me, please!!!!
Дітина 1: (співає)
Дітина 2: (співає)
Дітина 3: (співає)……..
Фея: - Thank you. Молодці! Я дуже задоволена!
Том і Джері: - We like riddles. Ми хочемо, щоб ви відгадали наші
загадки:
(Том і Джері
по черзі читають дітям загадки,а діти відгадують.)
1. На англійській кожен день
ручку називають ….. PEN.
2. Бачу в
класі море рук.
Книга на англійській …….. BOOK.
3. Проскакав
швидкий ковбой.
Хлопчик на англійській …….BOY.
4. Щоб не
спізнитись на урок,
Дивлюсь в годинник, просто …….. CLOCK.
5. Поліз на дерево мій брат,
Горіхи рве. Горішок - …….. NUT.
6. Півень в
дворі: стриб та скок.
Як назвали півня?........... COCK.
7.
Везе
автобус швидко нас.
Автобус називаю ……….BUS.
8.
Знаю
впевнено я сам:
Сонце на англійській ………SUN.
9. Стріляли в вовка: піф та пуф!
Вовк злякався. Вовк – це ………WOLF.
10.
Цілий
день все: кряк та кряк.
Як назвали качку? ……..DUCK.
11.
Кіт
мій з’їв увесь омлет.
Та він злодій, оцей …….CAT.
12.
Міккі
Маус! Міккі Маус!
Де твій дім? Ну,
де твій ….. HOUSE?
13.
Я
знайшов великий гриб.
А великий буде -
…….BIG.
14.
Ніколи
ти не забувай:
П’ятірка буде просто - ……FIVE.
Том і Джері: -
Thank you. Молодці!
Бетмен: - Ти бачиш, Дональд, які у нас
розумні діти? Вони впоралися з усіма завданнями. Ти готовий летіти? Are
you ready?
Дональд: - Yes, yes, yes! Thank
you, children. Ви
врятували мене!
(Шум вітру. Дональда Дака підхоплює Бетмен і вони «відлітають»)
Дональд і Бетмен: - Good bye! Good bye!
(Всі персонажі залишаються на місці.)
Мері Поппінс: - Діти, ви задоволені, що Дональд
потрапить додому?
Діти: - Так!
Місіс Абетка: - А допомогла нам в цьому англійська мова.
Міккі Маус: - А нам, любі діти, треба теж повертатися назад в
казковий світ. Stand up, please! (Діти встають).
Вчитель: - Давайте на прощання заспіваємо. Let’s
sing a song “If you’re happy”
(Всі співають пісню)
Гості: - Good-bye!
Діти: - Good-bye!
-------------------------------------------------------------------------------------------
Коментарі
Дописати коментар